1. Wilt u als gebruiker klacht neerleggen over fouten in een attest of door een asbestdeskundige?

Een klacht indienen kan via het het invullen van een klachtenformulier op de website van OVAM onder ovam.vlaanderen.be/asbestattest. Het is aan OVAM om de klacht door te geven aan de Certificatie Instelling van de deskundige die het attest opgemaakt heeft. Indien iets niet duidelijk is, kan u eventueel een email sturen naar asbest@copro.eu en dan kijken wij hoe u hierbij te helpen.

2. Wilt u een nieuw certificaat als asbest deskundige inventarisatie aanvragen?

Om een nieuwe certificaataanvraag te doen, vul dan het juiste aanvraagformulier in op onze website via Aanvraag persoonscertificaat | certificatie asbestattest. De verwerking van uw dossier zal een 2-tal weken in beslag nemen.
Als u aan de slag gaat bij een door COPRO - procesgecertificeerd bedrijf, dan zal uw certificatie en aansluiting met voorrang worden behandeld.

3. Heeft u vragen of opmerkingen op een verslag van een uitgevoerde deskcontrole en/of een terreinaudit? 

Bij vragen of opmerkingen op een verslag, kunt u best terecht bij de auditor die de deskcontrole of terreinaudit heeft uitgevoerd. Stuur uw vraag of opmerking via email naar asbest@copro.eu en we zorgen dat dit bij de juiste persoon terechtkomt.

4. Wordt u geblokkeerd door een opgemaakt attest waar foutief "volledig gebouw" werd aangeduid?

Als u geblokkeerd wordt door een opgemaakt attest, contacteer dan eerst de ADI in kwestie, want COPRO kan zelf geen attesten aanpassen om de blokkering op te heffen. 
Indien dit niet lukt, vult dan het klachtenformulier in op de website van OVAM. Vergeet vooral niet het attestnummer in te vullen van het attest waardoor u geblokkeerd wordt. OVAM bezorgt uw klacht dan aan de certificatie instelling van de deskundige, die aansluitend de deskundige zal verzoeken om het attest aan te passen.

5. Heeft u inhoudelijke vragen over het opmaken van asbestattesten?

De meeste inhoudelijke vragen over het opmaken van attesten worden al in de leidraad van OVAM beantwoord. Deze leidraad is beschikbaar op de pagina vakinformatie voor het asbest attest op de OVAM website. Indien u in de leidraad zelf het antwoord niet terugvindt, kunt u best een email sturen naar asbest@copro.eu zodat we uw vraag grondig kunnen onderzoeken.

 

6. Heeft u een email gestuurd naar COPRO en nog geen antwoord ontvangen?

We hebben uw bericht goed ontvangen. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd om uw vraag te kunnen behandelen. Wij proberen steeds binnen de 2 werkdagen te reageren.